Saturday, January 8, 2011

CERITA HARI NI ...

hermm .. hari ni kami lunch di Wadi Hadramawt ...  best .. restorant ni d tengah2 bandar .. mmg sediakan masakan arab ... n mmg sedap .. first time g situ .. not bad arr ....

pastu lik dr sana ... bibik terus ikut angah ke segambut .. umah mak abg zz .. maklumlah sesi mengemas belum habis ...so umah di tgn aku la .. hehheh .. berlagak beb .. tp umah sebenarnye udah kemas .. cume aku uruskan yg sikit2 je ...

aish n akish tinggal .. kak ngah bawa arisya je .. waktu ditinggalkan mereka tidor .. bile bangun mereka mula la mencari .. drpd timbul ragam aku bawa aish ke kedai busu die ... Othman Buyong Mini Market ... kena la aku di 'pau' oleh aish ... dah la kedai busunye banyak mainan ....

pastu jika lunch dengan makanan dr masakan Arab .. mlm kami mkn burger je ... maklumlah td dah bedal banyak .. lagipun .. nak tolong anak sedara (mak die sepupu aku a.k.a anak buah mak aku punye anak a.k.a cucu kakak mak aku) .. hari ni die start meniaga burger dekat sebelah kedai Amy .. so tolong2 bg semangat la org kata ...

mlm aku layan TV .. first Ustazah dr UK ... bagus betul .. bernas jugak idea pengarah / penulis skrip cite nie .. lain dr yg lain .. bercerita pasal ustazah ni belajar a.k.a mendalami ilmu agama dr UK .. intresting right .. mmg aku tabik ngan cite nie .. berjaya buka minda org2 Malaysia .. bahawa tak semestinya ke negara2 Arab untuk mempelajari ilmu agama .. ini membukti yg ilmu agama itu ada di mana2 n boleh di tuntut tak kire waktu n tempat...

pastu aku beralih siaran ke TV3 - Cinta Buta .. pun menarik .. pasal cinta org buta dengan org celik .. si buta n si celik .. memasing cube menipu utk meng 'chek' pasangan ... sama ada jujur atau x .. ni pun best .. pengajaran yg berguna .. ape yg penting dlm sesebuah perhubungan adelah .. kesetiaan, keikhlasan n kejujuran ..

ok2 cukup utk aku cite pasal hari ni .. bye n salam ...

No comments:

Post a Comment