Monday, January 10, 2011

AKU DAN HARI NIE ...

salam blogger's ....

ok2... ari nie .. aku up date blog dengan satu fakta utk aku kongsikan bersama ngan semua ... ni fakta bukan auta k ... cam nie ... pepagi td aku layan la radiokan utk ke opis ... cam biasa dengar punye dengar .. aku tertarik dengan fakta yg diberikan ... pasal ape ??? pasal AIS .. herm .. ade di antara kite yg berpendapat ais ni adelah penyakit .. (betul x ... kalau salah sorry - pasal aku jugak turut berpendapat sebegitu ... dan aku adelah peminat setia ais..) ...

tp melalui ape yg aku dengar .. faktanye adelah .. minum ais ni ade bagusnye ... baik utk kesihatan gak ... :)
menarik bukan ... so sesampai opis aku pun pe lg ..carik la kat internet berkenaan dgn benda yg aku dengar td .. pasal aku takut salah dengar .. sound 'trabel' .. wakakka

dan mmg x syak lg ... ia mmg fakta yg boleh diguna pakai .. ini adelah antara 'result' yg aku dpt :
  1. Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan. - fuh ... cerdas fikiran beb ...  :)
  2. Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam. ia juga dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat. - walawei sungguh x ku sangka ...
  3. Ais akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan. - aku akan lebih meminati ais selepas ini ...
  4. Air sejuk / ais mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar. - fakta yg menakjubkan bg aku ..
  5. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut. - mmg aku minum ais waktu pg ... hehhhe
  6. makan ais / ais krim secara perlahan-lahan, dan berterusan sehingga batuk hilang, ambil hanya dalam masa beberapa jam ... kerana mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total. - mungkin leh di praktikkan
  7. Air sejuk akan menguatkan tulang bayi. - satu ilmu utk aku ..

    so mari kite pakat minum AIS hehhehe ... sebenarnye banyak lg fakta .. tp ini je yg aku rase menarik utk aku publishkan .. :)
pastu .. td kat opis aku .. ade budak minor tegur .. kate kesian kat aku .. tgk aku asik kerja je .. dia tanye aku tak rehat ke .. n tanye mase rehat aku .. aku pun ckp la yg aku tiap2 time rehat .. hahaakkss ... tp aku ckp lik kat student tu .. yg waktu rehat cam biasa la .. 1-2 ..tapi die masih tak puas hati pasal tgk aku ade je .. hehhe .. tq dik pasal taking care of me ..
- sebenarnye ..kalau korang nak tau .. koje aku nie tak tentu masa .. ade mase mmg bz ... 'bz like crazy' - hehehhe ... contohnye cam time skang la .. mmg keadaan ini yg aku n kengkawan yg lain akan alami .. satu lg time exam .. terutama time meeting board (dah lepas baru2 nie)... haaiisshh .. kasi pening ini kepala la .. hehhe.. time lain biase je ...so mmg ade kalenye .. kami tak rehat .. n ade kala .. mmg kami rehat sentiasa ... so mmg ape yg aku jawap kat adik tu betul la kan .. hehhe..
hari ni pakar runding utk jabatan aku (jab. kesenian) sampai .. namenye - En. Mul'am ... dr Indonesia ... aku buat surat lapor diri utk beliau ...

mlm aku layan awan dania - not bad .. this is my pebret drama k ... hari ni pasal lady gagah .. hahaha .. yg crew dlm awan dania ni ingat kan .. lady gaga yg penyanyi tu .. popular .. tp sebenarnya .. lady yg gagah kerana penumpang kali ini adelah wanita yg berkecimpung dlm dunia angkat berat ... bayang kan ... heermm ... wakaka ..
 
dah la ..  cukup la k ... aku nak tido .. bye bye ... n salam ....

No comments:

Post a Comment