Sunday, May 5, 2013

MALAYSIA MEMILIH 2013

Salam,



dah lama x update blog .. kali ni aku nak update pasal benda paling hot yang berlaku dekat negara tercintaku Malaysia .. iaitu - PRU13 ... seperti biasa kemeriahan PRU kali ini begitu sengit dirasakan.. pada aku la kan, tak kisah la sape menang, yang penting negara aku aman makmur .. tak kisah la ko parti apa .. yang penting negara aku selamat, aman sejahtera .. tak kisah la sape yang menang janji ada kebahagian untuk negara tercinta .. ini semua kerana politik bukan untuk aku .. tetapi negara ini untuk aku dan masa depan ...



pada aku lah kan ... sebagai rakyat Malaysia, SEPATUTNYA KITA BUKAN keluar mengundi kerana Parti, bukan keluar mengundi kerana org lain mengundi, kita pun sama sibuk nak ngundi (pastu pos mcm-mcm kat laman sosial a.k.a facebook/twitter/instagram ..) ...

TP SEPATUTNYA BERLAKU kita mengundi kerana masa depan negara, kita mengundi kerana kita rakyat Malaysia yang diberikan hak untuk memilih (tak kirala korang nak cakap undi ni x betul ke, undi ni tipu ke, undi ni itu, undi ni ini - korang ingat senang ke nak uruskan benda .. dah ade SPR untuk lakukan - jd terima la seadanya a.k.a korang leh ke wat benda ni kalau disuruh - aaappeee ddaaa) ... kerana itu #sayapilihmengundi ..

kepada yang MENANG berikanlah sepenuh tanggungjawap yang diamanahkan dengan jujur dan ikhlas, lakukan sesuatu yang lebih molek dari yang sebelum ni, buat sesuatu untuk menjadikan masa depan negara lebih makmur, aman sejahtera dan terbela ..

kepada yang KALAH anda tetap menang dimata penyokong anda, teruskan berjuang untuk menjadi pembangkang yang sentiasa menjadi pemangkin yang membela dan memberikan yang terbaik, supaya negara lebih maju.

No comments:

Post a Comment